woensdag 7 oktober 2009

Gesloten vorm






De opdracht was een gesloten vorm boetseren. Je mocht zelf de houding bedenken. Ik had eerst deze postitie liggend. De benen zakte elke keer in, ook als ik een steuntje onder het been plaatste. Ik had toen onder de benen een arm geplaatst. Toen ik de billen aan de onder kant aan het boetseren was kwam deze interessante positie langs. Deze positie vond ik veel pakkender dan de liggende positie. Ik heb de arm onder het been weggehaald en de benen over elkaar heen gelegd. De armen heb ik om het hoofd gelegd. Als afwerking heb ik met één vinger lichte streepjes gemaakt in de klei. Zo heb ik ook bij de rug en billen geprobeerd zo goed mogelijk de streepjes te zetten zodat je meer volume krijgt en de vormen van het lichaam beter ziet.

Ik vind de gesloten vorm goed gelukt. De ronde vormen vind ik goed uitkomen. En het contrast van de brede heupen en billen en dan de smalle schouders. Door de structuur krijgt hij net wat meer een levendiger uitstraling.

1 opmerking:

  1. hey!
    zou ik een van deze foto's mogen gebruiken voor mijn kunst opdracht?
    ik moet namelijk een foto/afbeelding zoeken voor bij het begrip; 'gesloten vorm'.

    ik vraag eerst even om je toestemming! :)

    groetjes van,
    http://lisanne95.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen